Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Testközelből is
Több városban, köztük Budapesten is közlekedni fog az az elektromos busz, amely hat hetes próbaüzemre érkezett hazánkba a Törökbálinti Önkormányzat, valamint a Levegő Munkacsoport közreműködésével.


A közlekedés, fűtés és egyéb emberi tevékenységek következtében a levegőbe kerülő apró részecskék Magyarországon évente mintegy tizenhatezer ember idő előtti halálát okozzák, és ezek az emberek átlagosan több, mint tíz évet veszítenek az életükből. A veszélyes részecskék egyik legnagyobb kibocsátói a dízelmotorok.

Számos bevált módszerrel csökkenthető e szennyezés: ilyen a dízelmotorok felszerelése részecskeszűrőkkel vagy az úgynevezett nulla emissziós járművek forgalomba állítása. Ez utóbbiak közé tartoznak a villanymeghajtású autóbuszok, amelyek - a trolibusztól eltérően - menet közben nem áramszedőn keresztül, hanem akkumulátorokból kapják az áramot. Ilyen buszokat ma sorozatban csak a kínai BYD cég gyárt. A kilencmillió lakosú Sencsen városban már ötszáz közlekedik belőlük, és további 1500-at rendeltek meg 2012-2013. évi szállításra. A BYD nyerte meg ez év júniusában az első, tisztán villamos hajtásra kiírt EU-s közbeszerzést, és így hamarosan hat eBUS-12 típusú járműve fog közlekedni a hollandiai Schiermonnikoog-szigeten.

A Törökbálinti Önkormányzat anyagi és technikai támogatásával és a Levegő Munkacsoport közreműködésével a BYD a tegnapi nappal kezdődően hat hetes próbaüzemre Magyarországra hozott egy eBUS-12-t. A jármű Budapesten és környékén, valamint Szegeden és Székesfehérváron fog járni, és július 2-ától kezdve utasok is igénybe vehetik majd a BKV különböző vonalain.

A jármű 12 méter hosszú, tehát nagyjából akkora, mint egy Ikarus szóló busz. Hatótávolsága az akkumulátorok egyszeri feltöltésével 250 kilométer, legnagyobb sebessége óránként 70 kilométer. Ülőhelyeinek száma 25, az állóhelyeké 55. A legkorszerűbb típusú, lítium-vasfoszfát akkumulátorait négy óra alatt lehet feltölteni. Hatékony energiafelhasználását áram-visszatápláló fékrendszer is segíti. Hat héten keresztül járja útjainkat ez az elektromos busz.
Egy villamos hajtású jármű káros anyagot nem bocsát ki ott, ahol közlekedik, ami már önmagában is óriási előny. Az eBUS-12 energiahatékonysága is kiváló: az áramot előállító erőművek veszteségét is figyelembe véve, fele annyi energiát fogyaszt, mint egy hasonló méretű dízel busz.