György István, városüzemeltetési főpolgármester-helyettes elmondta, hogy bár Bagdy Gáborral közösen nyújtotta be az Országgyűlés elé a módosító javaslatot, mégis nemmel szavazott, amikor döntésre került a sor. A főpolgármester-helyettes elmondta, hogy a város vezetése számára nem volt létfontosságú momentum a dugódíj bevezetése, hiszen az csak egy lehetséges forgalomszabályozási eszköz.
A dugódíj bevezetése azonban komoly infrastrukturális átalakítást igényelt volna, ami a mai napig nem jött létre. Ugyanis csak akkor lehetne behajtási díjat kiszabni az autósokra, ha a tömegközlekedési rendszer kielégítő szinten van. Az azonban még elég messze jár tőle, hiszen a buszpark cseréje és a négyes metróvonal befejezése még hátravan. Ezek nélkül Budapest nem tudná kezelni az utasáradatot, tehát értelmetlen volna a bevezetés.
György István azt is elmondta, hogy a behajtási díjak bevezetése előtt mindenképpen tárgyalásokat kell folytatni a kormánnyal a közösségi közlekedés finanszírozásának megoldásáról. Az erről szóló tanulmányok már készülőben vannak, tehát a jövőben azért még várható a sarc bevezetése.