Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A kikötő balsorsa
Az Audi Győrben valósítja meg logisztikai parkját, így a gönyűi kikötő sorsa megpecsételődni látszik. Ha nem sikerül hasznosítani a területet, vissza kell fizetni a fejlesztésre kapott támogatási összeget.


Gönyü kikötője komoly bajban van, ugyanis a német Audi Győrben hozza létre logisztikai parkját. A kikötő igazgatója szerint a fennmaradáshoz jobb feltételekre van szükség, mégpedig kedvezőbb bérletre és olcsóbb vasúti szállításra.

Németh Lászlóné, nemzeti fejlesztési miniszter elmondta, hogy a kormány azért is ajánlotta fel a gönyűi kikötőt az Audinak, mert ha szeptember 30-ig nem indul be a terület hasznosítása, akkor a Magyar Államnak vissza kell fizetnie az Európai Unió által felajánlott támogatási összeget, melyet a fejlesztésre kapott. Ez mintegy hatmilliárd forint, amely mellett kétmilliárdos önrésszel valósulhatott meg a projekt. Azonban a kikötő működtetése és hosszú távú fenntartása egyelőre nem biztosított, a kihasználtság pedig elmarad a pályázatban megszabottaktól.

A Győr-Gönyű Kikötő Zrt. vezérigazgatója, Pintér Ákos elmondta: nagyon sajnálják, hogy nem sikerült megfelelő feltételeket teremteni ahhoz, hogy az Audi a kikötőbe hozza logisztikai központját. A fejlődés azonban biztosított volna ettől függetlenül is, hiszen ha a MÁV átvenné a pályaszakaszt és sikerülne olcsóbb tarifavégponttá minősíteni azt, biztos lenne a siker.

A cég jelenleg egy 350 milliós beruházáson dolgozik, amely hatalmas raktárfejlesztést tenne lehetővé, így vonzóbbá válna a kikötő a betelepülni vágyók számára. Emellett a szaktárcának mindenképpen változtatni kellene a mostani bérleti konstrukciókon, addig ugyanis senki nem fog érdeklődni a lehetőség iránt.