Németh Lászlóné, nemzeti fejlesztési miniszter elmondta, hogy a kormány azért is ajánlotta fel a gönyűi kikötőt az Audinak, mert ha szeptember 30-ig nem indul be a terület hasznosítása, akkor a Magyar Államnak vissza kell fizetnie az Európai Unió által felajánlott támogatási összeget, melyet a fejlesztésre kapott. Ez mintegy hatmilliárd forint, amely mellett kétmilliárdos önrésszel valósulhatott meg a projekt. Azonban a kikötő működtetése és hosszú távú fenntartása egyelőre nem biztosított, a kihasználtság pedig elmarad a pályázatban megszabottaktól.
A Győr-Gönyű Kikötő Zrt. vezérigazgatója, Pintér Ákos elmondta: nagyon sajnálják, hogy nem sikerült megfelelő feltételeket teremteni ahhoz, hogy az Audi a kikötőbe hozza logisztikai központját. A fejlődés azonban biztosított volna ettől függetlenül is, hiszen ha a MÁV átvenné a pályaszakaszt és sikerülne olcsóbb tarifavégponttá minősíteni azt, biztos lenne a siker.
A cég jelenleg egy 350 milliós beruházáson dolgozik, amely hatalmas raktárfejlesztést tenne lehetővé, így vonzóbbá válna a kikötő a betelepülni vágyók számára. Emellett a szaktárcának mindenképpen változtatni kellene a mostani bérleti konstrukciókon, addig ugyanis senki nem fog érdeklődni a lehetőség iránt.