„Megdöbbentő, hogy azok közül, akik a felmérés pillanatában állással rendelkeztek, minden második munkavállaló a közeljövőben nagy valószínűséggel új állás után néz" - mondta Kristók Balázs, a Jobinfo.hu állásportál vezetője. Azok között, akik jelenleg ugyan nem keresnek állást, de az elmúlt 3 évben igen, jóval többen (51%) számítanak rá, hogy az elkövetkezendő tizenkét hónapban ismét rákényszerülnek az álláshirdetések böngészésére, mint azok, akik már régebb óta nem keresnek új állást (21%).
Az internetezők jellemzően a világhálót választják álláskeresésre is. A neten keresők körében az álláskereső oldalak (90%) a legnépszerűbbek, ezt követik azok testre szabott hírlevelei (56%), a keresők (54%) és közvetlenül a kiválasztott cég honlapja (49%), de a közösségi oldalakon is több mint ötödük tájékozódik. Az internetes csatornák mellett még gyakori az ismerősök, barátok, rokonok ajánlása és az apróhirdetési újságok böngészése.
„Érdekesség, hogy a nők jellemzően inkább fordulnak a munkaügyi kirendeltségekhez és karrierirodákhoz, vagy számítanak ismerőseik, barátaik, rokonaik ajánlására, mint a férfiak. A hölgyektől a kreatívabb karrierépítés sem áll távol, a most futó szlogenpályázatunkon is több a női résztvevő. Az erősebbik nem viszont elsősorban a munkaerő-közvetítői és fejvadász cégekben, az állásbörzékben vagy a kiválasztott vállalat közvetlen megkeresésében bízik" - mondta a Jobinfo.hu szakembere.
Az interneten állást keresők között a felsőfokú végzettségűek több mint kétharmada a kiválasztott cég honlapján is tájékozódik, míg az internetes fórumokat jellemzően az alacsonyabban iskolázott internetezők keresik fel munkakeresés céljából.