Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Az MGOE támogatja a Gazdasági Minisztérium tehercsökkentési javaslatát
Fojt Attila (forrás: origo.hu)A Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesülete (MGOE) támogatja a Gazdasági Miniszter azon felvetését, hogy a magyar járműipar szinten tartása érdekében a Magyar Kormány mérsékelje, rendezze át és lépcsőzetesen törölje el a hazai autós társadalomra éveken át túlzott terheket rovó regisztrációs adót - adta hírül az egyesület.



A regisztrációs adó 2004-es bevezetése óta mind az új-, mind a használt autók kereskedelme folyamatosan, s jelentősen csökken, százezrek foglalkoztatását veszélyeztetve - olvasható az MGOE, Fojt Attila aláírásával kibocsájtott közleményében .
2003-ban még 208.441.db új- és 72.315. használt autó érkezett be hazánkba, de ez a mennyiség 2007-re 171.012. darabra csökkent az új autók vonatkozásában, s most már ismerjük a 2008-as adatokat is, amely már csak 152.884 darab lett. Mindeközben a használt autókra beadott regisztrálási kérelmek száma is drasztikusan csökkent, 2008-ban 42.000 darabot, azaz a 2003-as szintnek már csak az 58 százalékát érve el! A hazai járműipar az öt szűk azaz „regisztrációs adós" esztendő alatt, elveszítette a munkája nagy részét jelentő autók 30.6 százalékát az új autók esetében több, mint 26 százalékot a használtaknál pedig közel 42 százalékot.

Az eddigi „szűk esztendők"-et pedig látható módon még szűkebbek követik, ha nem lép sürgősen a hazai járműipar felé a Magyar Kormány is, ahogyan sorban teszik ezt más országok kormányai is a foglalkoztatottak védelmében. A legkézenfekvőbb megoldás hazánk esetében valóban a regisztrációs adó csökkentése, és végső soron eltörlése, hiszen ilyen magas, minimum 250 ezer, de akár több millió forintos adóterhelés ilyen alacsony, 160 ezer forintos (bruttó) átlagkereset mellett nincsen sehol máshol Európában.

Javasoljuk tehát az adórendszer átalakítása során e felvetés támogatását, azaz a regisztrációs adó átrendezését, csökkentését, és végső soron eltörlését így növelve a hazai autógyártók, beszállítók és kereskedők versenyképességét és az általuk fenntartott munkahelyek megőrzését.

Már eddig is a költségvetési bevételek kockáztatása nélkül lettek volna csökkenthetőek a 4. kategóriától felfelé (magas lökettérfogatú autók) a regisztrációs adó díjtételei, hiszen ezen kategóriákban a külföldön történő regisztrálás széles körben elterjedt. Így e körben egy jelentős regisztrációs adó csökkentés összességében akár jelentős bevétel emelkedést is hozhat a költségvetés számára (regisztrációs adó, áfa, illetékek, egyéb, fenntartás jellegű adók).

Nem véletlen, hogy több mint 10.000 autó közlekedik a hazai utakon, szlovák és egyéb más külföldi rendszámmal, ideje lenne őket bevonni a Magyarországon adót fizetők körébe. Felelős politikusok általában nem véletlenül szólnak. Reméljük, hogy Bajnai Gordon Gazdasági Miniszter Úr sajtótájékoztatóján a Magyar Kormánynak e témában immár öt éve tartó hibás politikájának a végét jelentette be - olvasható az egyesület közleményében.