Adataik szerint az előző évekhez hasonlóan az idén is megugrott a tavaszi hónapokban a hirdetések száma. Ezúttal azonban a szokásos 65-66 ezer helyett csaknem nyolcvanezer használt kocsit kínáltak eladásra. 2010-hez képest a mini- és kisautók hirdetéseinek száma alig emelkedett, terepjáróból viszont csaknem kétszer, míg egyterű autókból másfélszer annyit hirdetnek meg Magyarországon, mint két évvel ezelőtt.
A kereslet csökkenését is jelzik a számok: a portál februárban még több mint 20 millió hirdetésletöltést regisztrált, májusra ez az érték 16,3 millióra esett. Így a közlemény szerint valószínű az is, hogy a meghirdetett autók nehezebben vagy alacsonyabb áron találhatnak gazdára, mint korábban. Az egy-két éves, keveset futott gépkocsik iránt nagy a kereslet, a 150 ezer kilométernél többet futott autók viszont kortól függetlenül csaknem eladhatatlanok.
A társaság a közleményében hívja fel a figyelmet: a tavaly eladott használt autók csaknem hetven százaléka négyévesnél idősebb volt, de papíron csak huszonnyolc százalékukkal tettek meg 150 ezer kilométernél többet.
Egy új szabályozás értelmében a kilométeróra állásokat az okmányirodák és a műszaki vizsgáztatók is rögzítik, így nyomon követhetőbbé vált az autók magyarországi előélete. A cég szerint ennek eredménye már látszik a statisztikákban: az első negyedévben átírt autók átlagos kilométerállása húsz százalékkal megnőtt a korábbiakhoz képest.
A LeasePlan a piac átalakulására számít. Várakozása szerint egyre elfogadottak lesznek a 150 ezer kilométert is meghaladó futásteljesítményű, de jó állapotú, nyomon követhető szerviztörténettel értékesített autók. A közlemény ugyanakkor kitér arra is: a lassan enyhülő válság továbbra sem kedvez a piac élénkülésének.