Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Tiltakozik a Levegő Munkacsoport
Elhibázott módszertanon és téves adatokon alapul Budapest Közlekedési Rendszerének Fejlesztési Terve, amelyet holnap tervez jóváhagyni a Fővárosi Közgyűlés - állítják a Levegő Munkacsoport szakértői. 

A közösségi közlekedés fejlesztése sokkal nagyobb társadalmi haszonnal jár, mint az útépítés. A fővárosi önkormányzat megbízásából készített terv költség-haszon elemzése szerint az útépítések járnak nagyobb haszonnal. A Levegő Munkacsoport megállapította: ha több út van, több autó szennyezi a környezetet, az pedig jóval nagyobb társadalmi kárt okoz.

A terv költség-haszon elemzése szerint az útépítések a ráfordításokhoz képest tízszeres haszonnal járnak, míg a közösségi közlekedés fejlesztésénél kevesebb a haszon, mint a ráfordítás. A hasznok túlnyomó része állítólag az utazások során elért időmegtakarításból ered. A Levegő Munkacsoport azonban rámutatott, hogy az új utak sehol a világon nem eredményeznek utazásiidő-megtakarítást, hanem csak a megtett kilométerek száma növekszik. Az emberek ugyanis a világ minden országában egyforma időt fordítanak utazásra, csak az általuk megtett távolságban van különbség. Egy tárgyszerű elemzés bebizonyítaná, hogy a közösségi közlekedés fejlesztése sokkal nagyobb társadalmi haszonnal jár, mint az útépítés. Ezért a Levegő Munkacsoport kéri a fővárosi képviselőket, hogy ne fogadja el a tervet, hanem kérje annak átdolgozását.

A Levegő Munkacsoportnak a Fővárosi Közgyűléshez eljuttatott véleménye itt olvasható: http://www.levego.hu/letoltes/kapcsolodo_anyagok/BKRFT-velemeny_0901.pdf