Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Digitális automata központi ütközővel felszerelt vonatot mutatott be a Rail Cargo Hungaria
Gazdaság-közlekedés-vasút-technológia
digitális vonatütköző

Hat európai országot érintő tesztkörút keretében digitális automata központi ütközővel (DAC) felszerelt vonat érkezett Magyarországra - közölte a Rail Cargo Hungaria Zrt.

A cég közleménye szerint az új technológiát szakmai rendezvényen mutatták be a hatóságok és a magyar vasútvállalatok képviselőinek. Hozzátették, hogy a műszaki megoldás véglegesítésekor a magyarországi teszteredményeket is figyelembe veszik majd.


A Rail Cargo Hungaria hangsúlyozta: a DAC bevezetése erősíti az európai vasúti árufuvarozás versenyképességét, miután lehetővé teszi az automatizálást, csökkenti a technológiai és tartózkodási időket, növeli a küldemények eljutási sebességét, kapacitásokat szabadít fel, csökkenti a balesetek kockázatát.

A DAC tesztelésére hat európai vasútvállalat által alapított konzorciumnak (DAC4EU) az ÖBB Rail Cargo Group (RCG) is tagja.

A közleményben kitértek arra, hogy jelenleg a vasúti teherkocsikat manuálisan kapcsolják össze, ami időigényes, költséges, a munkavállalóknak fizikailag megterhelő, és rendkívül veszélyes folyamat. Az Európai Unió DAC átállási programja szerint 2028-tól az új technológiával felszerelt kocsikat a digitális automata központi ütközőkkel kapcsolják majd össze, amelyek levegő-, áram- és adatkapcsolatot is biztosítanak. Mindez akár 450 ezer teherkocsit és 17 ezer mozdonyt érinthet az Európai Unióban.

Kovács Imre, a Rail Cargo Group igazgatóságának tagja, a Rail Cargo Hungaria igazgatóságának elnöke a közlemény szerint kiemelte, a technológia bevezetése enyhítheti a kocsirendezői és tolatási területeken tapasztalható munkaerőhiányt.