Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Zöld út a buszfolyosónak
A Fővárosi Közgyűlés jóváhagyta a rákoskeresztúri buszfolyosó támogatási szerződésének aláírását. A beruházás uniós források segítségével gyorsíthatja a közlekedést a főváros egyik legforgalmasabb útszakaszán. A Közgyűlés kötelezettséget vállat arra, hogy biztosítja a fejlesztés megvalósításához szükséges fővárosi önrészt, mintegy 352 millió forintot - jelentette be a Főpolgármester-helyettesi Sajtóiroda.

A buszfolyosó gyorsabb, megbízhatóbb, és akadálymentesített közösségi közlekedést biztosít Rákoskeresztúr és a belváros között. A beruházás jelentősen javítja nemcsak Budapest, hanem a régió buszközlekedésének szolgáltatási színvonalát is.
A buszsávok létesítését és egy egyéb forgalmi intézkedéseket tartalmazó fejlesztések hatására Rákoskeresztúr városközpont és az Örs vezér tere (illetve átszállással belváros) között jelentősen csökken a menetidő és megszűnnek a rendszeres késések. Az érintett útvonalon a BKV buszokra több mint 67 ezer utas száll fel naponta, így a forgalmi modellből az összes utasra számított utazási időmegtakarítás 1191 óra/nap. A projekt az agglomerációban is érzékelhető hatással bír, hiszen az elővárosi autóbuszvonalak egy része is az autóbusz folyosót használhatja.
Az érintett útvonal teljes hosszában szegélysüllyesztésekkel, illetve vakvezető burkolati jelekkel biztosítják a megállók akadálymentesítését. Az utas-várók kiépítését, a menetrendi utastájékoztató-oszlopok cseréjét, és az autóbuszsávok indokolatlan használatának megelőzésére korszerű, vezeték nélküli kamerás védelmi rendszer kiépítését is tartalmazó fejlesztés uniós pályázati forrás segítségével valósul meg. A beruházás becsült összköltsége 1 200 millió Ft.

A Rákoskeresztúri autóbusz folyosó kialakítása öt szakaszból épül fel. A beruházás tartalmi elemei a következők:
1. A Fehér úton az Örs vezér tere felé a meglévő útpálya szélesítésével mindkét irányban középen vezetett autóbuszsáv létesül;
2. A Jászberényi úton, a Maglódi út és az Éles sarok között független, új autóbusz-pálya épül. Ez a kialakítás a meglevő iparvágányok megszüntetését és egy iparvágány átépítését is jelenti;
3. A Jászberényi úton a Maglódi út felé főként a meglévő útpálya alakul át, illetve három csomópontnál helyi útszélesítésekkel autóbuszsáv létesül;
4. A Jászberényi úton a Maglódi út felé a felüljárótól egy új forgalmi sáv épül, valamint a Kozma utcai jelzőlámpás csomópont átépítése után kerül önálló buszsáv jön létre;
5. A Pesti úton - kisebb útpálya szélesítésekkel és forgalomtechnikai változtatásokkal - autóbuszsáv jelölnek ki három szakaszon.

A Támogatási Szerződés aláírását követően megkezdődik a közbeszerzési eljárások előkészítése. Júliusban elindulhat a kivitelezés, amely várhatóan 2010 év végén fejeződik be.