Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Logisztikai fejlesztés a záhonyi térségben
A Magyar Államvasutak Zrt. 100 százalékos támogatást nyert a Közlekedési Operatív Program keretén belül a vasúti infrastruktúra fejlesztésének előkészítésére Záhony térségében. A projekt részeként megvalósul az árufuvarozási határátmenetet biztosító széles és normál nyomtávú gerinchálózat fejlesztése, valamint az árufuvarozási és logisztikai kapacitásokat kiszolgáló vontatóvágány hálózat felújítása - jelentette be a MÁV.

A záhonyi térség fejlesztéséről a 2090/2007. (V.23.) Kormányhatározatban rendelkeztek, ami a záhonyi térség gazdaságfejlesztési programját komplex programnak nyilvánította (Záhony zászlóshajó program), melyben a program elemeinek kidolgozásához szükséges feltételeket is biztosították.

A fejlesztéshez a Kohéziós Alap, az Európai Regionális Fejlesztési Alap és az Európai Szociális Alap nyújt támogatást, a hiányzó részt költségvetési forrásból egészítik ki. Az előkészítő projekt összköltsége 738.667.000 forint, és teljes egészében illeszkedik az Európai Unió közlekedéspolitikájához, az Új Magyarország Fejlesztési Tervhez, a magyar közlekedéspolitikához és az Országos Területfejlesztési Koncepcióhoz.

A program több projektből áll, az egyik a záhonyi vasúti átrakó körzet széles- és fonódott vágányhálózatának a felújítása, melynek köszönhetően a kapacitáskorlátozó tényezők megszűnnek. A tervezett felújítás az eredeti műszaki paramétereket állítja vissza, így a megengedett tengelyterhelés 24,5 tonna, a megengedett sebesség 60-120 km/óra lesz.

A program keretén belül megújuló vasúti pálya hossza 33,6 km, a tervezett befejezés dátuma 2010. december 31. A projekt előkészítő szakaszának a MÁV Zrt., a megvalósítási szakaszának a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a projektgazdája.

Záhony szerepe
Magyarország közlekedés-földrajzi szempontból kedvező elhelyezkedése - megfelelő színvonalú szolgáltatás esetén - lehetőséget kínál a kelet-nyugati irányú, V. számú páneurópai folyosón a magyar vasúthálózat szerepének növelésére. A záhonyi térségben az elmúlt évtizedekben kialakult és jelenleg az adottságaihoz képest kevésbé kihasznált átrakókörzet speciális helyzete lehetőséget biztosít a forgalmi előrejelzések szerint várhatóan növekvő áruforgalom lebonyolítására, a logisztikai szolgáltatások és az értéknövelő ipari tevékenységek elterjesztésére.

Az ország fejlődése szempontjából is fontos kihasználni azt a helyzeti előnyt, hogy a magyar - ukrán - orosz - távol-keleti vasúti forgalom kezelésére Magyarországon csak Záhony térségében van lehetőség.

A projekt hatásai
A Záhonyi Logisztikai Körzet forgalma 2015-re várhatóan megháromszorozódik, így a teljes záhonyi átrakó és logisztikai terület forgalma a mai érték másfélszeresére emelkedhet, melynek jelentős része vasúton fog lebonyolódni. Az árufuvarozási határátmenetet biztosító széles és fonódott nyomtávú gerinchálózat, valamint az árufuvarozási és logisztikai kapacitásokat kiszolgáló vontatóvágány-hálózat felújítása ezért időszerűvé vált.

A nemzetközi vasúti áruszállítás jelenlegi kapacitásainak megőrzését, fenntartását és a bővítéshez szükséges feltételek megteremtését önálló projekt biztosítja a meglévő műszaki infrastruktúra korszerűsítése által. A projekt célja továbbá a nyomtávváltásból adódó vasút-vasút és vasút-közút közötti áruátrakási tevékenység hatékonyságának, biztonságának és volumenének növelése is.

A vasútfejlesztési projekt megvalósításával jelentős ipari és logisztikai beruházásokkal lehet számolni a térségben, így az elősegíti az elmaradott térség felzárkózási lehetőségét, szerepének felértékelődését, továbbá a Kelet- és Nyugat-Európa, valamint Európa és a Távol-Kelet közötti kapcsolat élénkítésével segíti a térség bekapcsolását az európai vérkeringésbe.