Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Opel Insignia OPC: világperimer a Barcelonai Autószalonon
Insignia: 39 kW/325 lóerő és 400 Nm; nulláról 100 km/órára hat másodperc alatt. Különleges mechatronic futómű összkerékhajtással. Ősszel indul a forgalmazás.

Az Év Autójának nagyteljesítményű sportváltozata május 7-én mutatkozik be Spanyolországban, a Barcelonai Autószalonon - tíz évvel azután, hogy az első Opel OPC (Opel Performance Center) autó elkészült.

Az Insignia OPC szíve a megnövelt teljesítményű 2.8 V6 motor. Az Insigniában már kapható 2.8-as benzines turbo továbbfejlesztett változata 239 kW, azaz 325 lóerő teljesítményre képes. A teljesítménynövelést részben a motor továbbfejlesztésével, részben speciális sportkipufogók alkalmazásával érték el. És miután egy sportautónak a hangja is igen fontos, akusztikai szakembereket is bevontak a V6-os kipufogóinak megtervezésébe.

Az Insignia OPC hatsebességes manuális váltót kapott. A 400 Nm nyomaték már alacsony fordulatszámtól rendelkezésre áll. Az Insignia OPC csúcssebességét 250 km/órában maximálták (elektronikusan), a 100 kilométeres sebességet hat másodpercen belül éri el.

Az Insignia teljesítményorientált futóművét még sportosabbá alakították, az OPC "hasmagassága" 10 miliméterrel lett alacsonyabb, mint a 4x4-es Sport változaté. Az újonan kifejlesztett mechatronic futómű módosított első felfüggesztést kapott, ami az ismert McPherson felfüggesztés nagy teljesítményre kialakított, sportváltozata. Az Opel Performance Center szakemberei ezzel pontosabb kormányzást, jobb kezelhetőséget értek el és csökkentették például a nagy nyomaték keltette zavaró hatásokat a kormányon.

Az Insignia OPC-ben is megtalálható a FlexRide felfüggesztés, amely nemcsak a vezetési körülményekhez és a vezető stílusához alkalmazkodik, hanem lehetővé teszi azt is, hogy a vezető előre programozott "viselkedési" lehetőségek közül válasszon. Míg az Insignia az alapbeállítás mellett, komfort és sport üzemmódot ajánl, az OPC hangolásai kifejezetten a sportos vezetőknek szólnak. Itt az alapbeállítás a legkomfortosabb és mellette egy speciális sport, illetve egy még ennél is kihegyezettebb OPC üzemmód választható a legjobb teljesítmény eléréséhez.

Az Opel OPC autók közül elsőként az Insignia alapfelszerelésként nyújtja az adaptiv 4x4-es meghajtást és a részlegesen záró elektronikus hátsó differenciálművet. A négykerékhajtást szabályozó elektronika úgy lett kialakítva, hogy a nyomatékelosztással is kiemelje az OPC Insignia sportos karakterét. Az Insignia OPC sportos teljesítményéhez méltó fékeket is kapott, a szakértő szemek rögtön felfedezhetik a Brembo fékeket a könnyűfém kerekek küllői között.

"Személyesen is részt vettem az Insignia OPC fejlesztésében és rettentően élveztem a Nürburgringen, a világ talán legkíméletlenebb versenypályáján való teszteléseket. A cél az volt, hogy a legjobbakkal keljünk versenyre" - mondta Hans Demant, az Adam Opel GmbH vezérigazgatója.

A külső megjelenés
A sportos csúcsmodell külsejét az Opel GTC tanulmányautója inspirálta. Az autó elején megjelenik a két markáns függőleges tagolású légbeömlő nyílás, hátul pedig a lökhárítóba integrált kettős kipufugó az "árulkodó jel".

Alapban is erőteljes 19 collos kerekeket kapott az Insignia OPC (245/40-es gumikkal) opcionálisan pedig egy új 20 collossal is rendelhető lesz (gumiméret: 255/35). A sportosság a belső teret is meghatározza a speciális Recaro üléseken kezdve a csapott aljú sportkormányon át a váltókar és a műszerfal sportos kialakításáig.

"Az Insignia OPC új fejezetet nyit az Opel OPC portfóliójában. Miközben megjelenése markánsan kemény és sportos, elődeinél több kifinomultságot és eleganciát sugároz" -mondta Alain Visser, a GM Europe Opel márkáért felelős alelnöke.