A Coca-Cola Enterprises (CCE) partnerként működik együtt az Iveco vállalattal e kísérleti projektben, amelynek célja igazolni a hibrid technológia létjogosultságát a haszongépjárművek esetében, és ennek érdekében július végéig ilyen meghajtású járművekkel szállítják ki a Coca-Cola termékeket Brüsszelben.
Az új, alacsony CO2-kibocsátású jármű prototípusát Franco Miniero, az Iveco értékesítésért és marketingért felelős elnökhelyettese adta át Hubert Patricotnak, a Coca-Cola Enterprises Europe elnökének.
„Az Iveco - a Fiat csoport egészéhez hasonlóan - jelentős befektetésekkel segíti a fenntartható fejlődést. Vállalatunk úgy gondolja, vezető szerepet tölt be e téren, és pontosan tisztában van ökológiai felelősségével. Az innováció a kulcs az új, fenntartható szállítási megoldások keresésekor, és abban is fontos szerepet játszik, hogy felelősségteljes módon biztosíthassunk értéket részvényeseinknek" - fogalmazott Franco Miniero.
Információk a hibrid járművekkel végzet kísérletről
A Coca-Cola Enterprises és az Iveco közös kísérleti projektjének elsődleges célja bebizonyítani, hogy a hibrid technológia alkalmazása haszongépjárművek esetén is megtérülő befektetés Európában. A hibrid teherautó egy adott brüsszeli útvonalon fog közlekedni az elkövetkező négy évben. Az útvonal húsz kilométer hosszú, és számos fontos, Brüsszel nyüzsgő belvárosában dolgozó ügyfél kiszolgálását teszi lehetővé.
Az új Eurocargo Hybrid bevezetésével a városi árukiszállítás és -begyűjtés úgy valósítható meg, hogy nem kell feláldozni az autópályákon szükséges gyorsaságot, és a hagyományos dízelmotoros járműveknél akár 30 százalékkal alacsonyabb lehet a fogyasztás. A legfeljebb 160 LE (118 kW) teljesítmény leadására képes 16 szelepes, négyhengeres Tector Euro V dízelmotor egy 60 LE (44 kW) villanymotor-generátor egységgel együtt hajtja a járművet hatsebességes félautomata váltón keresztül. Az energiatárolásra 1,9 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor szolgál.
Néhány fontosabb üzemi funkció az Eurocargo Hybrid repertoárjából:
- elindulás álló helyzetből tisztán villamos hajtással,
- a dízelmotor automatikus indítása teljesítményszükséglet esetén,
- kiegészítő teljesítmény a villanymotor használatával gyorsítás közben és emelkedőkön,
- Stop & Start funkció és fékenergia-visszanyerés.
A szállítható hasznos teher e jármű esetében mindössze 200 kilogrammal kevesebb, mint a hagyományos dízelmotoros modellek esetében. Érdekes fejlesztés, hogy a lassítás közben először automatikusan aktiválódik a motorfék, mielőtt működésbe lépne az üzemi fék.