A baleset jelentősen visszavetheti a rendkívül ígéretes típus tesztprogramját. A pilóta, az 58 éves, rendkívül tapasztalt Jevgenyij Frolov sikeresen katapultált és kisebb sérülésekkel megúszta az esetet. Az első szakvélemények szerint az üzemanyag rendszerben történhetett valami hiba, de gyanakodnak a fékrendszer rendellenes működésére is. A baleset okainak kivizsgálását azonnal megkezdték a gyártó cég szakértői.
A prototípus repülését magas rangú állami tisztviselők is figyelemmel kísérték, így az anyagi kár mellett az erkölcsi veszteség is jelentős. A Szu-35-ösnek eddig két, repülőképes prototípusa volt ismert, a most megsemnmisült gép lett volna a harmadik, már teljes,minden elektronikai rendszerrel felszerelt példány. Ennek elkészülte után szándékoztak az oroszok még jobban felgyorsítani a tesztprogramot, hogy a típus a tervezett 2011-es dátumra sorozatban gyártható és szolgálatba állítható legyen. Éppen ezért a mostani baleset igen rosszkor jött a fejlesztő Szuhoj irodának és az orosz légierőnek egyaránt.
Az alap Szu-27 Flanker jelentős továbbfejlesztésével létrehozott Szu-35 típus a légifölény kivívása mellett egyaránt alkalmas földi és vízfelszíni célok megsemmisítésére bármilyen időjárási viszonyok között, a nap bármely szakában. Az új fejlesztésű repülőgép repülő-műszaki jellemzőit figyelembe véve a 4++ generációba tartozik, de számos technológiai megoldásában már az ötödik generációs repülőgépek előfutárának tekinthető. Az oroszok reményei szerint számos exportmegrendelés is érkezik majd az ígéretes típusra.