A résztvevők több mint 180 előadást hallgathatnak meg a szakma legkiválóbbjaitól, s 60 kiállító mellett 12 szakmai munkacsoport is megkezdi tevékenységét. Olyan gigaprojektek terveinek bemutatására is sor kerülhet, mint pl. az Alaszkát Oroszországgal, vagy Szicíliát az olasz csizma csücskével összekötő alagutak tervezése.
A kínai vendégelőadások is nagy érdeklődésre tartanak számot; a távol-keleti ország tapasztalatáról elég annyit megjegyezni: Sanghaiban évente csaknem 100 kilométernyi metróalagút épül.
Az Egyesület tizenöt éves fennállása óta ez az esemény a legnagyobb jelentőségű, mert kapcsolódik a közlekedési infrastrukturális létesítményekhez, és több ezer szakembert vonz a világ minden tájáról. A konferenciát a Főváros, a Közlekedési Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium, valamint az Európai Unió képviselői nyitják meg.
A szervezők szerint az 1896-ban Európa első metróvonalát megépítő Budapest azért is volt kitűnő választás a konferencia helyszínének, mert a 4-es metró építése kapcsán a magyar szakemberek is sok érdekes információval és tapasztalattal tudnak szolgálni a külföldi kollégáknak. A világkonferencia megszervezését a Magyar Alagútépítő Egyesület a még 2006-ban leadott pályázata alapján nyerte el.
A programok
A konferencia főbb témái között szerepelnek a speciális alagútépítési lehetőségek, környezetvédelem és biztonság, de szó lesz a fenntartási és rehabilitációs módszerekről is. A rendezvény programjai között szerepel továbbá egy kétnapos továbbképzés fiatal mérnököknek, ahol külföldi egyetemek és nemzetközi alagútépítő cégek szakemberei prezentálnak, így a jövő nemzedéke a szakma legjobbjaitól tanulhat.
Emellett, május 28-án szakmai kirándulás keretében a 4-es metróvonal épülő állomásához és az M6-os autópályán zajló kivitelezések helyszínére is ellátogathatnak a résztvevők.