A megállapodás szintén magában foglalja az első nemzetközi megrendeléseket - két F-35-ös tesztgépet az Egyesült Királyságnak és egyet Hollandiának. A szerződés hozzáadódik a 2008 májusi 197 millió dolláros összeghez, ami az LRIP 3 hosszú gyártási idejű anyagainak költségeit fedezte, illetve a 2009 márciusi szerződésmódosítás 320 millió dolláros összegéhez. Ez utóbbi összeg szintén az LRIP 3 kiszolgáló- és tesztberendezéseinek költsége.Az első kettő LRIP széria 14 repülőgépének összeszerelése már folyamatban van, az amerikai égierőhöz történő kezdeti F-35 szállításokkal együtt, amelyet 2010 év elejére terveztek. Nyolc gép már a tesztelés fázisában van, a maradék 11 átadását az év végére tervezik.
„Ahogy haladunk előre az F-35-ös gyártásban, egy stabil minőségi és hatékonysági növekedést tapasztalunk, ami a 2015-ös évben célként kitűzött egy repülőgép per munkanap arányszámhoz vezet"- fogalmazott Dan Crawley a Lockheed Martin alelnöke, aki egyben az F-35 program vezérigazgatója is.
Márciusban és áprilisban a Lockheed Martin további szerződéseket kapott összesen 306 millió dollár értékben, további 32 F-35 Lightning II LRIP 4-es szériájú vadászgép gyártásának előkészületeire. Az Amerikai Egyesült Államok és a projektben résztvevő nyolc partnerország 3173 F-35-ös vadászgép beszerzését tervezi. Az F-35-ös lassan kiforrja önmagát, gyorsan csökkennek a műszaki jellegű kockázatok. A rendszerszoftverek 70 százalékban készek, és a terv szerint haladnak. A kezdeti szakaszban gyártott gépek olyan minőségi szintet érnek el, mely meghaladja a fejlett vadászgép programok szintjét, valamint azoknak a tesztrepülésekben résztvevő repülőgépeknek a színvonalát, melyek a feladatok végrehajtásának 80 százalékában semmilyen műszaki meghibásodást nem mutattak.