Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Informatika
Informatika
A videomegosztóké a világháló
Magyarországon, 2008 végén már több mint 650 ezren néztek rendszeresen online videó tartalmat - derül ki a GKIeNET - T-Home - T-Mobile Jelentés az internetgazdaságról 2009. májusban közzétett kutatásából. Az interneten keresztüli videó tartalom fogyasztása egyre népszerűbb, így a világban is megjelentek a domináns szereplők - de ezek mellett a hazai videómegosztó szolgáltatásoknak is kiemelt szerep jut. A videómegosztók a mozgóképes tartalom keresőmotorjaivá is vállnak.

Magyarországon, 2008 végén a 14 évnél idősebbek közül 3,09 millió fő (teljes népesség 36 százaléka) számított rendszeres internethasználónak, online videó tartalmakat pedig már 21 százalékuk (650 ezer fő) nézett rendszeresen Az eMarketer által 2009 elején megjelentetett felmérése szerint az Egyesült Államokban az online módon videókat az internetezők csaknem 82 százaléka nézett 2008 végén (összesen 137 millió fő, a teljes népesség 45 százaléka), ami előrevetíti, hogy az interneten elérhető videó tartalom az internethasználat intenzitásának növekedését is magával hozza. A folyamat már Magyarországon is elindult.

Az online videót nézők számán kívül fontos adat, hogy milyen gyakorisággal néznek videókat a videómegosztó portálokon és milyen jellegű videókat néznek. Az alábbi táblázatból kitűnik, hogy az Egyesült Államokban a férfiak gyakrabban néznek online videót, mint a nők, a fiatalabb (18-24 éves) generáció körében pedig népszerűbb a videó tartalom internetes környezetben, mint a 24 év felettiek körében.

Az amerikai felhasználók online videó nézési gyakorisága

 

Férfi (18-24 éves)

Nő (18-24 éves)

Férfi (24 év felett)

Nő (24 év felett)

Naponta

33,7%

17,8%

25,4%

13,3%

Hetente többször

28,8%

26,0%

28,1%

25,9%

Hetente egyszer

16,9%

14,4%

12,4%

8,9%

Havonta többször

10,0%

17,1%

17,1%

21,2%

Havonta egyszer

7,5%

15,8%

10,7%

17,5%

Ritkábban, mint havonta

3,1%

8,9%

6,3%

13,3%

Forrás: http://www.emarketer.com/Article.aspx?id=1005960  

Az egyesült államokbeli online videózók kis része (10-15 százaléka) már csak letöltés útján néz videó tartalmat, a felhasználók több mint fele (50-60 százaléka) pedig a videóstreamek megtekintése mellett már töltött le videót az internetről. Bár a videómegosztó oldalak böngészése tipikus módja a streamelt videók megtekintésének (ez a csupán érzékelést engedő felhasználás), de a videómegosztókon elérhető videók letöltésére az interneten könnyen elérhetők speciális szoftverek és online alkalmazások. Az amerikai online videózók fennmaradó része (30-40 százaléka) csak streamelt videókat néz, a magasabb életkorú felhasználók esetén ez az arány magasabb, az 55 év feletti online videózók több mint fele pedig csak videóstreameket néz, letöltött videókat nem.


Videó tartalmak már a ’90-es évek közepén is elérhetők voltak az interneten (Guba.com, Heavy.com), de az első közösségi (web 2.0-ás) videómegosztó szolgáltatások világszerte csak 2003-ban jelentek meg. A ma világszinten legnépszerűbb videómegosztók közül a Metacafe már 2003-ban elindult, ezt két évvel később követte a YouTube, illetve a vele nagyjából egy időben indult Dailymotion és Google Video, míg a Hulu-t 2007 márciusában alapították.


A szolgáltató a videómegosztó szolgáltatás esetében csak a szervert, illetve az alkalmazást, mint keretrendszert biztosítja, a videó tartalmat a felhasználók készítik, töltik fel, osztják meg, véleményezik, és ilyen módon a további látogatókat vonzó értéket az aktív közösség teremti. A videómegosztók bevétele jelenleg még a hirdetési felületek értékesítéséből származik.

A longtail jelenség a videómegosztó szolgáltatásoknál is megjelent. A felhasználók körében egyelőre a legnépszerűbb portál a Google tulajdonában lévő YouTube, ahol az aktuálisan legnézettebb videókat naponta néhány százezerszer tekintik meg, ugyanakkor a portált jelenleg naponta 210 millió esetben keresik fel (ami havonta átlagosan 6,3 milliárd oldalletöltést jelent). Az oldalra jelenleg percenként 15 órányi videó anyagot töltenek fel.