Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Bulvár
Bulvár
A végzős egyetemisták a fellegekben járnak
A vállalatok felelősségvállalási tevékenysége aktívan befolyásolja a frissdiplomások munkahelyválasztását, de alíg érdekli őket átlátható és elszámoltatható vállalati működés - ez derült ki egy friss felmérés szerint, amely arra is rávilágít, hogy az idén és a közeljövőben végzők fokozottan érzékenyek leendő munkáltatójuk környezetre gyakorolt hatására, illetve környezet- és természetvédelmi tevékenységére is.

A válaszok rávilágítottak arra is, hogy a végzősök sokat várnak a saját képzésükkel kapcsolatban, miközben nemektől függetlenül fontos a munka és a magánélet egyensúlya. A felmérés meglepetése, hogy a megkérdezett fiataloknak viszont csak mintegy negyede ítélte igazán fontosnak az átlátható és elszámoltatható vállalati működést.

Vállalati felelősség: fontos a pályakezdőknek
Az írásbeli kérdőívre kapott válaszok egyértelművé teszik, hogy a megkérdezett fiatalok túlnyomó részének fontos a vállalatok felelős magatartása: közel egyötödüknek (18,8 százalék) nagyon fontos a potenciális munkáltató által kifejtett társadalmi-környezeti szerepvállalás, míg a válaszadók több mint felének jellemzően fontos (51,7 százalék). A felelős vállalati magatartást a megkérdezettek mintegy 28 százaléka mérsékelten fontosnak ítéli.

Melyek a leginkább vonzó CSR programok?
A felmérés arra is kereste a választ, hogy a leendő munkavállalók mely felelősségvállalási programokkal tudnak a leginkább azonosulni (a kérdőíven legfeljebb 4 területet jelölhettek be).

* A válaszadók több mint kétharmada számára fontos, hogy a munkaadó folyamatosan képezze - elsősorban a nyelv- és szaktudás terén.
* A második helyre került a környezeti lábnyom csökkentésének igénye (63,4 százalék), szorosan együtt a természetvédelemmel, állatvédelemmel összefüggő vállalati szemléletformálás igényével (49,7 százalék). Mindez jól mutatja a fiatalok fokozott környezettudatosságát és elvárását a leendő munkáltatók felé.
* A fentiekkel szemben a hátrányos társadalmi helyzetben lévők felkarolását csak körülbelül minden hetedik válaszadó tartotta igazán fontosnak (15,4 százalék), míg a kultúra és a művészetek támogatását is csak kevesebb mint fele helyezte el a 4 kiválasztható terület közé.
* Meglepő tény az is, hogy a vállalat átláthatósága és elszámoltatható irányítása a válaszadók csak mintegy egynegyede számára igazán fontos (26,8 százalék), pedig ez jelenti a felelős vállalati magatartás egyik kulcsát.

Együtt mozog a vállalatok környezeti hatásainak és termékminőségének megítélése
Összhangban a leginkább vonzó felelősségvállalási területekkel, a közeljövő fiatal diplomás munkavállalói érzékenyek leendő munkaadójuk társadalomra és környezetre gyakorolt hatására is. E tényezőt a válaszadók több mint fele jellemzően figyelembe veszi (53,2 százalék), míg egyötödük (21,6 százalék) mindig figyelembe veszi a munkahely megpályázásakor. Szinte ugyanilyen arányban és eloszlásban tartják fontosnak a válaszadók a vállalat által nyújtott termékek és szolgáltatások minőségét is.

Honnan tájékozódnak a fiatalok a vállalati felelősségvállalásról?
A felmérés rávilágított, hogy a vállalati weboldal kulcseszköz a cégek felelős magatartásának bemutatására a pályakezdők felé is: a jelentkezők több mint 60 százalékának ez az alapvető információforrása. A második helyre a média került (28,8 százalék), míg harmadik helyre került a barátok és az ismerősök szerepe (18,8 százalék), akiknek a munkahely kiválasztásánál is fontos szerep jut.

Frissdiplomások és vállalati felelősség - a felmérés részletei
A felmérésre a Corvinus Egyetemen és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen megtartott állásbörzék nyújtottak fórumot. A felmérés keretében közel 180 fő írásban, egy 13 pontos kérdéssor megválaszolásával mutatta be álláspontját. A válaszadók jellemző életkora 18-27 év közötti, a leggyakrabban előforduló műszaki és közgazdasági szakirányok mellett a humán végzettségűek is képviseltették magukat.