Az Autodesk Consulting, a Mackevision vállalattal együttműködve, az Autodesk Maya és az Autodesk Showcase animációs és képalkotó szoftverek segítségével hozza létre a digitális prototípusokat a járművek tervadatait átalakítva.
A tervadatok marketingcélú felhasználása forradalmasítja az autóipar reklámozási szokásait a nyomtatott sajtóban, az interneten és a reklámfilmekben egyaránt. A számítógépes szoftverek segítségével a gyártók látványterveket készíthetnek hirdetéseikhez, így költséges prototípusok megépítése nélkül kezdődhet meg a különböző márkákhoz kapcsolódó marketingtevékenység.
„A módszer új lehetőségeket nyit a kreativitásban: a hirdetésekben olyan elemek is megjelenhetnek, amelyek a hagyományos fényképészeti eljárásokkal nehezen vagy túl magas költségen lennének kivitelezhetők" - mondta Karim Salabi, az Autodesk vizuális kommunikációval foglalkozó részlegének alelnöke.
Az Autodesk digitális prototípusok megoldásának részét képező Showcase szoftverrel pontos, valósághű képek, animált látványtervek hozhatók létre a 3D-s CAD-adatokból, ellenőrizhetők a formák, és a márka karakterét kiemelő mesterséges környezet hozható létre. Az Autodesk Maya (az Autodesk Alias termékcsalád kiegészítője) hatékony, integrált 3D-s modellező, animációs és renderelő megoldás, amellyel a fogyasztói termékek és gépkocsik gyártói a CAD-adatokat, terveiket lenyűgöző környezetben mutathatják be.
A következő három év folyamán az Autodesk és a Mackevision, a BMW-csoport több mint 240 járművének virtuális modelljét készítik el. A vállalatok az Autodesk Creative Bridge szoftver szolgáltatásait használva építik fel azt a vizuális, 3D-s adatokat felhasználó munkafolyamatot a BMW számára, amellyel csökkenteni tudják a kreatív munka költségeit.