Korábban szó volt arról, hogy a Margit híd felújítása alatt a Duna két partja között építendő pontonhídra kellene a forgalom egy részét terelni. A főpolgármesteri kabinet a múlt héten elvetette az ötletet, mert az ideiglenes átkelő problémás és elég drága lenne, és óránként csak 100-200 autót tudna átengedni szemben a Margit híd mostani 50-60 ezres napi autóforgalmával.
Most viszont új elképzelés születetett: fél pontonhíd kellene. Az ötlet egyik gazdája, Walch Ottó mérnök, a WestEnd bevásárlóközpont marketing-igazgatója elmondta, ebben az esetben is pontonhidat építenének, csak az nem egy éven át lenne keresztben a Dunán, akadályozva a hajóforgalmat, hanem csak a Margitszigetig érne, az autók onnan felhajthatnának a híd éppen szabadon lévő felére.
- Nem vagyunk közlekedésmérnökök. Az ötletet azért adtuk, hogy a szakemberek vizsgálják meg. Valószínű, hogy ezen a hídon 500-600 autó mehetne át, vagyis jóval több, mint mehetett volna a pontonhídon, hiszen itt nincs fennakadás, itt folyamatosan áramlik a forgalom, mert nem kell a hajózás miatt megszakítani. Nincsenek bírságok, és nincs az az üzemeltetési költség sem, hiszen ha naponta többször kell egy pontonhidat felnyitni, hogy a hajóforgalom menjen, ennek a költségei jóval magasabbak, mint egy fél évig statikusan álló fél pontonhídnak. Ez egyébként két irányú lenne, tehát két kis pontonhíd egymás mellett, és az oda-vissza autóforgalmat szabályozná.
Az eredeti elképzelés pontonhídja csak egysávos lett volna, vagyis egyszerre csak az egyik irányban mentek volna a járművek. Csakhogy Walch Ottó szerint az a kérdés, megengedi-e a híd rekonstrukciójának technológiája, hogy először csak a híd egyik felét újítsák fel, utána a második félévben pedig a másik felét.
A teljes híd, amelyet fel kellett volna nyitni a hajók miatt, 20 millió forintba került volna naponta. Hogy a fél pontonhíd mennyibe kerülne, azt a mérnök nem tudta megmondani, de szerinte jóval kevesebb pénzt kellene költeni rá.
- Fél évig kell a fele hidat ott tartani, tehát annak a költsége eleve a fele kell, hogy legyen, és utána fél év múlva átvinni a másik oldalra, ami rövidebb. Körülbelül egyharmada ez a távolság. Minden mutató arra utal, hogy jóval kevesebb pénzbe kerülne - írja a mr1-kossuth.hu.