Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Bulvár
Bulvár
Jó lesz a fél pontonhíd is
Tükörszimmetriás, azaz fél pontonhíd megépítését javasolják mérnökök a Margit híd felújításának idejére. Azt mondják, ez sokkal olcsóbb lenne, mint az eddig emlegetett katonai pontonhíd, és nem zavarná a hajóforgalmat sem. A lényeg, hogy egy fél pontonhidat csatlakoztatnának Budáról a Margitszigeti sportpályához, és onnan mennének az autók a Margit híd egyik felére, amíg a másik felén tart a felújítás. Fél év múlva pedig átszerelnék a pontonhidat a sziget másik oldalára - számolt be a MR1-Kossuth Rádió.

Korábban szó volt arról, hogy a Margit híd felújítása alatt a Duna két partja között építendő pontonhídra kellene a forgalom egy részét terelni. A főpolgármesteri kabinet a múlt héten elvetette az ötletet, mert az ideiglenes átkelő problémás és elég drága lenne, és óránként csak 100-200 autót tudna átengedni szemben a Margit híd mostani 50-60 ezres napi autóforgalmával.

Most viszont új elképzelés születetett: fél pontonhíd kellene. Az ötlet egyik gazdája, Walch Ottó mérnök, a WestEnd bevásárlóközpont marketing-igazgatója elmondta, ebben az esetben is pontonhidat építenének, csak az nem egy éven át lenne keresztben a Dunán, akadályozva a hajóforgalmat, hanem csak a Margitszigetig érne, az autók onnan felhajthatnának a híd éppen szabadon lévő felére.

- Nem vagyunk közlekedésmérnökök. Az ötletet azért adtuk, hogy a szakemberek vizsgálják meg. Valószínű, hogy ezen a hídon 500-600 autó mehetne át, vagyis jóval több, mint mehetett volna a pontonhídon, hiszen itt nincs fennakadás, itt folyamatosan áramlik a forgalom, mert nem kell a hajózás miatt megszakítani. Nincsenek bírságok, és nincs az az üzemeltetési költség sem, hiszen ha naponta többször kell egy pontonhidat felnyitni, hogy a hajóforgalom menjen, ennek a költségei jóval magasabbak, mint egy fél évig statikusan álló fél pontonhídnak. Ez egyébként két irányú lenne, tehát két kis pontonhíd egymás mellett, és az oda-vissza autóforgalmat szabályozná.

Az eredeti elképzelés pontonhídja csak egysávos lett volna, vagyis egyszerre csak az egyik irányban mentek volna a járművek. Csakhogy Walch Ottó szerint az a kérdés, megengedi-e a híd rekonstrukciójának technológiája, hogy először csak a híd egyik felét újítsák fel, utána a második félévben pedig a másik felét.

A teljes híd, amelyet fel kellett volna nyitni a hajók miatt, 20 millió forintba került volna naponta. Hogy a fél pontonhíd mennyibe kerülne, azt a mérnök nem tudta megmondani, de szerinte jóval kevesebb pénzt kellene költeni rá.

- Fél évig kell a fele hidat ott tartani, tehát annak a költsége eleve a fele kell, hogy legyen, és utána fél év múlva átvinni a másik oldalra, ami rövidebb. Körülbelül egyharmada ez a távolság. Minden mutató arra utal, hogy jóval kevesebb pénzbe kerülne - írja a mr1-kossuth.hu.