Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Bővíti tatai üzemét a német tulajdonú Gedia
A német tulajdonú GEDIA tatai beruházása második üteméhez érkezett, a 2007 őszére elkészült négyezer négyzetméteres csarnok után idén egy újabb, másfélszer akkora létesítménnyel bővül az autóipari üzem. A vállalat ebből az alkalomból ünnepélyes beruházás bemutatót tartott tatai telephelyén, 2008. október 17-én.

A továbbiakban újabb ütemekkel folytatódó és 2010-ben befejeződő beruházás összértéke meghaladja a 6 milliárd forintot. A jelenlegi 100 fős foglalkoztatotti létszámhoz képest a gyár teljes kiépítése idejére mintegy félezer dolgozónak adhat majd munkát. A tatai üzemben a munkatársak fejlett hegesztéstechnológiával dolgoznak a teljesen automatizált robotcellákon. A későbbiekben a legmodernebb préstechnológia is telepítésre kerül.

A Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium egyedi kormánydöntés alapján nyújtott fejlesztési támogatásban részesíti a céget, az erről szóló szerződést a beruházás bemutatásának napján írták alá.  Molnár Csaba a tárca államtitkára elmondta: a több mint 600 magyarországi autóipari vállalkozás 110 ezer munkavállalót foglalkoztat, akiknek közel 5 százaléka magasan képzett, többdiplomás, nyelveket beszélő szakember. A szektor részben ezért a termelés mellett egyre inkább szól az innovációról, a kutatás-fejlesztésről is. Egy erős ágazat gazdagodott tehát egy újabb jelentős szereplővel, amikor a Gedia a tatai megtelepedés mellett döntött.

A GEDIA csoport préselt és hegesztett biztonsági és ütközésvédelmi karosszériaelemeket fejleszt és gyárt az autóipar számára. A társaság karosszéria elemeket (alváz, felső váz részek, biztonsági elemek, mechanikai összeszerelések, csuklópánt rendszerek) állít elő, fő vásárlói: Ford-csoport, GM-csoport, VW-csoport, BMW-csoport, Volvo, Suzuki, Porsche, Renault, Karmann, Fiat és Scania.

Az 1910-ben alapított cég Németország (Atterndorn) és Magyarország mellett Lengyelországban (Nowa Sol és Kozuchow) és Spanyolországban (Santa Margarida) rendelkezik gyártó üzemmel, valamint vegyesvállalati formában jelen van az Egyesült Államokban, Portugáliában és Kínában is. A csoport éves forgalma eléri a 340 millió eurót, világszerte összesen több mint 2.100 főt foglalkoztat.


Az NFGM és az ITD Hungary menedzselésében 2008 első három negyedévében 37 pozitív befektetői döntés született több mint 656 milliárd forint tervezett értékben, közel 8.400 munkahelyet teremtve.

A tradicionális szektorok közül kiemelkedett a járműipar, amelyen belül a legtöbb megkeresés az autóiparból származott, de növekedett az egyéb gépipari projektek száma is. A pozitív befektetői döntések közül 9 projekt autóipari beruházás volt, ezek több mint 370 milliárd forint értékben közel 4000 munkahelyet teremtenek.