Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A MÁV szerint is sínre tehető a kőszállítás a Tarna mentén
A MÁV Zrt. egy elemzést készített a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium felkérésére. Az eredmény szerint sínre lehetne terelni a kőszállítást a Tarna mentén - tudósít a heol.hu.

A verpeléti vasútállomáson lévő rakodó üzembe helyezésével, a vasúti szállítással a zúzottkövet szállító nehéz közúti járművek lakossági tiltakozást kiváltó közlekedése Tófalu, Aldebrő, Feldebrő, Kápolna, Kompolt és Kál települések tekintetében megszűnne.

Verpelétet nem átmenő forgalom terhelné, a teherkocsik csak a község szélén lévő nem családi házas övezetet érintenék - egyebek mellett ez olvasható abban az elemzésben, amelyet a MÁV Zrt. készített a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium felkérésére.

A történethez tartozik, hogy a közúti kőszállítás miatti útlezárások, demonstrációk nyomán nemrég a Tarna mentére látogatott Hónig Péter szakminiszter. Farkas László Márton aldebrői polgármesterrel, a Tarna menti Kistérségi Területfejlesztési Társulás elnökével együtt megnézték a verpeléti vasútállomáson lévő rakodót, s a miniszter azt az ígéretet tette, hogy a MÁV-nál megvizsgáltatja, miként lehetne mielőbb újra elindítani itt a munkát.

A MÁV üzletági általános vezérigazgató-helyettese, dr. Mosóczi László által aláírt elemzés szerint a vasúti forgalom növekedésével és a verpeléti forgalmi szolgálattevő alkalmazásával a vonatok menetideje csökkenne Verpelét és Kál-Kápolna állomások viszonylatában. A csökkenés egyrészt abból adódna, hogy a verpeléti állomási sorompót nem a vonatszemélyzet, hanem a szolgálattevő kezelné, ezért az átmenő vonatnak nincs szüksége megállásra.

A Verpelétre érkező, illetve az állomásról induló vonatok sem állnának meg a sorompó előtt. További időmegtakarítást jelenthet, hogy az állomásközben lévő - ma a ritka vonatközlekedés miatt használaton kívüli - fénysorompók előtt nem kellene lassítani a vonatoknak. Ezek hatása összesen 20 perc menetidő-csökkenés.

A közúti kőszállítás tekintetében a kocsifordulóra vetített távolság 30 kilométerrel lenne kevesebb, mivel a kisnánai kőbányától a szállítási távolság is 23-ról 8 kilométerre csökken, ha a teherautók nem Kálig, csak Verpelétig mennek. Így kevesebb közúti szállítójármű szükséges, mely a szállítási költség megtakarításán túl kedvező hatású a környezetre is.

A szakmai elemzésben az is olvasható: a rakodó egyszeri beüzemelési költsége mintegy bruttó 28 millió forint lenne, az üzemelési költségek pedig a későbbiekben nagyjából havi kétmillió forintra rúgnának. Újra működnének a biztonsági berendezések és az állomáson három, a vonatokon két további embert kellene alkalmazni, napi 15 vasúti kocsit raknának meg.