Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A Metropolis-termékcsalád budapesti gyermeke
Új metró jobb metró?
Már Budapesten van az első Metropolis metrószerelvény, melyet az M2-es metró vonalára szántak. Egy szerelvény - ami mintegy 100 méter hosszú - elfoglal egy teljes állomást. Az 5 kocsi teljes hosszában átjárható az új villamosainkhoz hasonlóan.

A jármű szállítója az Alstom Transport. A Metropolis metrószerelvény család tagjait az adott város igényeihez alakítják, mondhatni város specifikus (legalábbis az orr-része). A mienk a millenniumi földalattira hajaz. Budapestre a M2 metróvonalra összesen 22, egyenként 5 kocsiból álló szerelvény érkezik, a most épülő M4 vonalra pedig 15 darab, egyenként 4 kocsiból álló teljesen automata vonat készül. Minden metrószerelvény légkondicionált. A prototípus jármű tesztelését hamarosan a BKV próbapályáján végzik annak érdekében, hogy az megkaphassa a végleges típusengedélyt, és üzembe állhasson. A 170 metrokocsi - mely körülbelül 65 milliárd forintba kerül - naponta közel egymillió utast tud majd szállítani a két metró vonalán. Ebből új utasok persze csak a M4 vonalán várhatók, az M2-n utazók csak a régi szovjet szerelvényektől búcsúzhatnak.
Demszky Gábor szerint az új, ultramodern Metropolisok forradalmasítják Budapest közlekedését a felszín alatt. Bár ő bízik abban, hogy ezeknek a járműveknek a kedvéért - amelyek csendesebbek, kényelmesebbek, gyorsabbak, biztonságosabbak lesznek elődeiknél - egyre többen teszik majd le autóikat, és így az utakra is továbbgyűrűzik a metró jótékony hatása, magam részéről ebben erősen kételkedek. Az M2 vonalán véleményem szerint csak a kényelem növelhető, a gyorsaság szinte semmi hatással nincs a légszennyezésre, miként a főpolgármester kifejtette. Budapest lehet, hogy átjárhatóbb lesz és csökken a levegőszennyezettség mértéke, ez az M4 vonalán várható.
Ha az új vonal árát is figyelembe vesszük, kétségünk támad, megérte e.