Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Teherautó jobbra tarts!
Áprilistól közel 120 kilométernyi sztrádán nem előzhetnek a teherautók. (S>3,5 t) A közlekedési minisztérium egy évvel ezelőtt néhány autópálya szakaszon próbaüzemben rendelte el az előzési tilalmat. A tárca szerint ennek köszönhetően javult a sztrádák forgalma, és a személyautók könnyebben céljukhoz érnek, ezért döntöttek úgy, hogy kiterjesztik az előzési tilalmat, tehát egy sávba szorítja a teherautókat. 

A gyorsforgalmi utakra vonatkozó szabályozás még várat magára. A szabályozás persze nem jelent újdonságot, hiszen 2008 márciusa óta folyik a "tesztüzem" az M1-en a Tatabánya-Óváros és az M0-s között három szakaszon, s a tapasztalatok kedvezőek.

2008 március óta érvényben lévő korlátozások:
M1 autópálya Tatabánya - Óváros csomópont és M0 csomópont között 3 szakaszon, összesen 33,6 km hosszban
M3 autópálya Gödöllő csomópont és Budapest, Szentmihályi úti csomópont között egy szakaszon, 16,4 km hosszban a főváros felé vezető irányban

Új szakaszok:
M1 autópálya (három szakaszon, mindkét irányban) 17,20 km - 53,5 km, 33,6 km
M3 autópálya (mindkét irányban) 26,6 km - 10,20 km között, hossza 16,4 km
M7 autópálya M1-M7 csomópont és Pusztazámor-Sóskút csomópont között (Bp. felől)
M7 autópálya Székesfehérvár elkerülő szakaszon az 57-es és a 64-es km között (Bp. felől)

A miniszter szerint veszélyes, ha egy 90-el előző kamion abban a sávban megy, amiben 130-al haladnak a személyautók. Azt tervezik, hogy „olyan változtatható képű digitális táblákat akarunk elhelyezni az autópályákon, aminek eredményeképpen napszaktól, vagy forgalomtól függően lehet bevezetni a korlátozást, vagy azt feloldani" - mondta Molnár Csaba közlekedési miniszter. Később nyugati mintára finomítanak a rendszeren.

Az elmúlt egy évben közel felére csökkent a kamionos balesetek száma az M0-áson. A Pest megyei rendőrségnél most azt szeretnék elérni, hogy az autóút azon szakaszaira is kiterjesszék a tilalmat, ahol egyelőre előzhetnek a kamionok. A tiltótáblákat két héten belül felszerelik az utakon. A tilalom megszegője akár 30 ezer forintos büntetést fizethet.