A gyorsforgalmi utakra vonatkozó szabályozás még várat magára. A szabályozás persze nem jelent újdonságot, hiszen 2008 márciusa óta folyik a "tesztüzem" az M1-en a Tatabánya-Óváros és az M0-s között három szakaszon, s a tapasztalatok kedvezőek.
2008 március óta érvényben lévő korlátozások:
M1 autópálya Tatabánya - Óváros csomópont és M0 csomópont között 3 szakaszon, összesen 33,6 km hosszban
M3 autópálya Gödöllő csomópont és Budapest, Szentmihályi úti csomópont között egy szakaszon, 16,4 km hosszban a főváros felé vezető irányban
Új szakaszok:
M1 autópálya (három szakaszon, mindkét irányban) 17,20 km - 53,5 km, 33,6 km
M3 autópálya (mindkét irányban) 26,6 km - 10,20 km között, hossza 16,4 km
M7 autópálya M1-M7 csomópont és Pusztazámor-Sóskút csomópont között (Bp. felől)
M7 autópálya Székesfehérvár elkerülő szakaszon az 57-es és a 64-es km között (Bp. felől)
A miniszter szerint veszélyes, ha egy 90-el előző kamion abban a sávban megy, amiben 130-al haladnak a személyautók. Azt tervezik, hogy „olyan változtatható képű digitális táblákat akarunk elhelyezni az autópályákon, aminek eredményeképpen napszaktól, vagy forgalomtól függően lehet bevezetni a korlátozást, vagy azt feloldani" - mondta Molnár Csaba közlekedési miniszter. Később nyugati mintára finomítanak a rendszeren.
Az elmúlt egy évben közel felére csökkent a kamionos balesetek száma az M0-áson. A Pest megyei rendőrségnél most azt szeretnék elérni, hogy az autóút azon szakaszaira is kiterjesszék a tilalmat, ahol egyelőre előzhetnek a kamionok. A tiltótáblákat két héten belül felszerelik az utakon. A tilalom megszegője akár 30 ezer forintos büntetést fizethet.