Innováció

.jpg)
A bemutató ünnepségen jelen volt a 125 ccm-es géposztály 2008-as magyar világbajnoka, Talmácsi Gábor, illetve menedzsere, Stefano Favaro is.
Mázló Imre, a Magyar Motorkerékpár Kft. ügyvezető igazgatója a megnyitón emlékeztette a közönséget a világszerte méltán népszerű, megbízhatóságáról híres, 1954-ben a Csepeli Motorkerékpárgyárban első ízben legördült Pannóniára, melyből 1975 októberéig 689 ezer darab készült el. Az 1956-ban készült modellt szeretnék újra feltámasztani, ugyanis ezzel aratott páros sikert Kurucz György és Reisz János a Monthiéryben (Franciaország) megrendezett 24 órás megbízhatósági versenyen. A két „öreg róka" rántotta le a leplet az új motorkerékpárról is.
Mázló Imre arról is beszélt, hogy a várpalotai polgármester is támogatást nyújtott az üzem megépítéséhez, ez ugyanis 15 új munkahelyet jelent, a későbbiekben pedig szeretnének még több szakembert foglalkoztatni. Elsődleges célul tűzték ki, hogy 2011-re, a franciaországi győzelem 55. évfordulójára szeretnének elkészülni 55 darab motorkerékpárral. Ez egy limitált széria lenne, de később szeretnének 6-8 típussal is foglalkozni. Természetesen sok múlik azon, hogy mikor kapják meg a sorozatgyártási engedélyeket, és mivel nem kevés pénzt igényelt ez a befektetés, szeretnének uniós és kormányzati pénzeket is megpályázni.
Végül, de nem utolsó sorban a motorkerékpárról is essen néhány szó; 90 százalékban magyar tervezésű, és magyar gyártású. Egyedül a futómű készül csak Olaszországban a Moro Racing-nél, ebben nagy segítséget nyújtott a fent említett Stefano Favarro is. A motorkerékpár blokkja Suzuki, mivel az anyagiak nem tették lehetővé a magyar fejlesztésű motorblokk elkészítését. Igaz, még nem tettek le róla, a későbbi modellekbe valószínűleg magyar szívet fognak beültetni. A fékeket a Brembo gyártja, az első rugóstagot Marzocchi, a hátsót Paioli szállítja. A szériamotor tömege 100 kg körül van, így a 400 köbcentis 49 lóerős motorral hihetetlenül jó menetteljesítményekre lehet majd képes. A külalakja eléggé retrós, de mégis valahogyan modern kisugárzású. (Ábránk csak illusztráció!)
A moci áráról még semmit sem lehet tudni, a vélemények is megoszlanak róla, de az szinte bizonyos, hogy hosszú sorokba kell majd állni érte.
Egy kis érdekesség: a Bol D'Or eredetileg egy francia megbízhatósági verseny neve, amit motorkerékpárokkal és autókkal egyaránt rendezett meg Eugene Mauve Monthieryben. Először maximalizálták a hengerűrtartalmat 1100 köbcentiben, később 1500, majd 2000 köbcenti lett a határ. A verseny helyszíne később változó volt, Magny Cours-tól Saint Germain en Laye-ig. Végül is a 24 órás Le Mans-i viadalként ismerte meg a világ.