Innováció


Az új Opelt nem Európában fogják gyártani, hanem Amerikában - írja a vezess.hu. Ennek az az oka, hogy várhatóan igen keveset fognak eladni belőle, így nem érné meg a General Motorsnak egy újabb gyártósort telepíteni sem a bochumi, sem pedig az ellesmere-porti üzemébe. A Chevrolet gyártása már megkezdődött, az Opelt pedig csak jövőre kezdenék szalagra tenni Detroitban. Mindkét márkát szeretnék Európában is forgalmazni, és csak az eladási számokon múlik, hogy megkezdik-e kontinensünkön az Ampera gyártását.
Klaus Franz, az Opel üzemi tanácsának elnöke szerint 30-40 ezres éves darabszám esetén jöhetne szóba az európai termelés, de a szkeptikusok szerint jóval nagyobb eladási számok kellenének.
A műszaki paraméterek egyelőre még nem teljesek, jelen állás és a gyártó honlapja szerint kb 40 mérföldet (kb. 64 km) képes elmenni egy töltéssel. Senki ne higgye, hogy ez pusztán elektromos. Ez hibrid. Méghozzá benzin-elektromos. Az energia ellátásért felelős lítium-ion akkumulátorok (egy ideig vacilláltak, hogy japánból vegyenek-e, de végül sajátot gyártottak) végkimerülése esetén bekapcsol a kis, 4 hengeres, 1.4 literes, 71 lóerős benzinmotor, amelynek generátora ismét feltölti az akkukat, így biztosítva kb. 500 km-es futásteljesítményt az autónak. Fékezéskor a kocsi szintén visszatáplál az akkumulátorokba. Azért a villanymotor teljesítménye sem elhanyagolható: 149 lóerőt és majd 400 Nm körül alakul. Az áráról sem esett még szó. Meg nem erősített forrásokból tudható, hogy a 2011-ben piacra bocsátandó Volt ára nagyjából 40 ezer dollár körül lesz.
Nagy örömömre szolgál, hogy az Opel is belépett az elektromos gépjárműgyártók sorába, még ha nem közvetlenül tette is azt. Talán egy jó marketinggel az elsők között is lehet a hibridek eladási listáján hasonlóképp a szentgotthárdi Astra F eladásokhoz. Nagy lépés lehet ez a jövő és a környezetvédelem felé. Pedig milyen jó kis autó volt a magam építette Opel Manta...
2010.04.20