Mint azt Gáspár elmondta, a PwC Magyarország és a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) az elmúlt hetekben mutatta be az Investing Guide Hungary 2012 című összefoglaló kiadványukat, amely szerint jelenleg az elektronikai, a gyógyszeripari, az informatikai és élelmiszeripari cégek mellett a legjelentősebb iparági befektetőknek az autóipari cégek bizonyulnak. A szegmensben közel 600 Magyarországon működő cég közvetlenül 100 ezer embert foglalkoztat, és közvetetten számos beszállítónak ad munkát, melyek a nagy nyugat-európai autógyártó cégek ellátása által folyamatosan erősödnek és bővülnek. Az Audi új, 900 millió eurós beruházása, valamint a Mercedes kecskeméti fejlesztése is tovább erősítette Magyarország pozícióját az autóiparban, illetve az autóipari beszállítói szektorban.
Az egyik legfontosabb az autóipari beszállítók igényeit tekintve a nagyfokú rugalmasság, nemcsak a beszállítói vonatkozásban, hanem a rendszer vonatkozásában is. Azaz hiába rugalmas az informatikai szolgáltató tevékenysége, ha a szállított rendszer nem illeszkedik a megrendelő folyamataihoz és kultúrájához. - mondta Gáspár László. A Qualysoft vezetője tapasztalataira hivatkozva elmondta, hogy az autóipari megrendelőinél elvégzett projektek főként a folyamatok és a költségek optimalizálására és a biztonság növelésére irányultak. Mint mondta, leggyakrabban a meglévő rendszerek optimalizálását kell elvégezni, ahhoz, hogy a vezetők a megfelelő időben a megfelelő információhoz jussanak. Ezen hiányosságok megoldásához az informatikai szolgáltatónak egyfajta tanácsadóvá kell válniuk és együtt kell élniük az ügyféllel, ami ezen a területen alapkövetelmény.
A szegmens specialitása, hogy a beszállító cégek is leggyakrabban valamilyen anyacég leányvállalataként működnek, ezért jellemző, hogy az anyavállalat informatikai rendszereit használják. Viszont ezeket lokalizálni, a magyar sajátosságoknak megfelelően optimalizálni kell, hiszen a helyi törvényeknek meg kell felelniük - vázolta a piaci réseket Gáspár László. Tapasztalatai szerint az autóipari vállalatoknál nagyon sok olyan informatikai rendszert használnak, amelyek az életciklusuk végén járnak. Ezek gyakran még mindig karakteres üzemmódban képesek dolgozni, s karbantartásuk, frissítésük is nagyon drága. Bár ezek a jól bevált rendszerek akár már húsz éve bizonyítják használhatóságukat, a kiváltásuk mégsem halasztható a végtelenségig, ezért ezeket folyamatosan váltják le a vállalatok - hangzott el a Qualysoft igazgatójának előadásában.
Másrészről a mai autóipari vállalatok is egyre gyakrabban használják az innovatív technológiákat, főként a főtevékenységet kiszolgáló területeken, mint pl. kontrolling, pénzügy, marketing, stb. A jövő a mobil eszközökben és a felhő (cloud) megoldásokban van. Egy autóipari vállalat akkor lehet igazán sikeres, ha gyorsan tud reagálni a megrendelői igényekre és természetesen a belső működési jelzésekre is. Az adatok, információk elérése és azok megfelelő megjelenítése - akár mobil eszközökön is - mára már kulcsfontosságúvá vált.