A jelenleg érvényben lévő uniós jogszabályok szerint a forgalomba kerülő biodízeleknek a normál, fosszilis hajtóanyagokhoz képest harmincöt százalékkal kevesebb üvegházhatású gázt kell eredményezniük. Ehhez képest a vizsgált anyagok túlnyomó része még a harminc százalékos értéket sem érte el.
Az egyetem kutatói szerint munkájukat nagyban nehezíti az Európai Unió, hiszen szinte semmilyen adatot nem közöl a bioüzemanyagokkal kapcsolatban. Ezt a politikát már több társadalmi szervezet is bírálta, miszerint az alternatív hajtóanyagok ellenőrzését egyáltalán nem végzik el. A most elvégzett vizsgálatok azt mutatják, hogy a repcéből készült üzemanyagok fenntarthatósági megfelelősége a legjobb esetet figyelembe véve is kérdéses, ám legtöbbször igazolhatatlan.
Az utóbbi néhány év száraz időszakai miatt hatalmas gabonahiány alakult ki a világon, ami az élelmiszerek robbanásszerű áremelkedéséhez vezetett. Többek szerint átmenetileg fel kellene függeszteni az etanolprogramokat, hiszen az irányukba mutatókereslet újabb nyomást fejt ki az élelmiszeriparra, ami akár élelmiszerválsághoz is vezethet.
A 2017-ben életbe lépő szabályok szerint a bioüzemanyagok jelenlegi harmincöt százalékos direktívája ötven százalékra fog emelkedni...